Seneste Nyt

DI Digital guider i markedsføring rettet mod børn og unge

Erhvervsdrivende, der retter indhold mod børn og unge, skal overholde særlige regler i markedsføringsloven. I denne guide giver vi dig et indblik i disse regler.

- Skrevet af DI Digital

Indholdet på sociale medier er ofte en blanding af personlige og kommercielle budskaber, og det kan være svært – særligt for børn og unge, der er naturligt ukritiske og godtroende – at adskille reklame fra personligt indhold.  

Dét skal du som erhvervsdrivende og influencer tage højde for, når du anvender markedsføring på sociale medier, da markedsføringsloven indeholder en række særlige regler, der skal beskytte børn og unge under 18 år. 

Læs artiklen på danskindustri.dk

 

Tilbage til oversigten

FAGA Nyt

Hold dig opdateret omkring nyheder og andre aktuelle begivenheder i branchen.

FAGA Nyt udkommer pr. mail ca. otte gange om året
se de seneste udgaver her

Noget nyt?

Vi modtager gerne nyheder og informationer, som er relevante for FAGAs medlemmer.

Klik her for at maile tekstmateriale og fotos eller kontakt os på tlf. 9926 9800.